torsdag 8 december 2011

Kartlägging av aktivitet

I bland är det nyttigt att kartlägga sina aktiviteter i löpet av dygnet. Anlädningen till kartläggingen kan vara så mycket.
Äter jag nog - eller för mycket?
Sömnmönster?
Data-aktivitet?
Socialt?
Hur mycket oviktiga saker lägger jag tid på?
Är det något mönster i när smärtan är starkast?
Hur stressa är jag av aktiviteten?
Vilke tankar domineras jag av?
Osv osv.

Man behöver inte skriva mycket, bara lite så man har en idé själv om vad som pågår i kropp och tanke.

Schemat kan laddas ner och skrivas ut här. (norsk version)

Här är lite exempel på hur man kan fylla ut schemat: 0=ingenting 10 =vedlig mye


TID:   Aktvitet: Smerte 0-10: Verdi 01-10 Stress 0-10 Pause: Tanker:
0600 - vaknade            - 5 -           -1-                      -4-        N        Vakna av smärta
0700 - somnade om
0800
0900 - vaknade         - 4-                -7-                 -4-            N         Sov för länge
1000 - Stig upp         - 4 -              - 7 -                -4-            N         Måste komma i gång
1100 - Diskade         - 4 -              - 7 -                 -7-            J         Jag klara snart inte husarbete själv :-(

Osv osv osv

2 kommentarer:

  1. Kjempe lurt, har tenkt på det mange ganger, men kommer liksom aldri i gang jeg. :)
    Fin blogg forresten!

    SvaraRadera
  2. Takk. Pröver å dele den kunskapen jeg har :-)

    SvaraRadera