söndag 14 april 2013

Uppstart D-Ribose

Efter att ha läst en hel del om D-ribose och effekten detta kan ha på ME och FM patienter har jag omsider bestämt mig för att prova.

Jag beställde D-ribose i pulver-format från iherb.com, och startade direkt på 3 X 5 gr per dag. Planen är nu att fortsätta på denna doseringen i 6 veckor - alltså fram till 25. maj.
Då skall jag ner till 2 X 5 gr per dag.

Varför vill jag testa detta?
Undersökningar visar relativt bra effekt

  • 61, 3 % ökning av energin
  • 37 % ökning av det allmänna välbefinnandet
  • 29,3 % förbättring av sömnen
  • 30 % förbättring av den mentala klarheten
  • 15,6 % lindring av smärtan 
Ökning av energi är för mig det viktiga, det är total brist på energi som är min största utmaning just nu.
Det är heller inga ekonomisk ruin om det inte har någon effekt - vilket också givetvis har en viss betydelse när man är kronisk sjuk.

Jag skall försöka skriva dagbok och summera upp lite här efterhand. Oavsett är det ett spännande projekt. Antigen blir det bättre, eller jag är en erfarenhet rikare :-)

2 kommentarer:

  1. Hej :) Nyfiken på om du märkt nån skillnad?

    SvaraRadera
  2. Hej vill gärna få kontakt med dig ang din åsikt om d-ribose. Tänkte själv prova detta.

    Maila mig på jenny79@live.se

    SvaraRadera